Monday, December 1, 2008

ape sudah jadi??

aku percaya dlm ape pun yg kite lakukan kite perlukan motivasi termasuk lah nak dtg kerja..

pagi td aku igt nak gi jmp beberapa manusia ilmuan kat fakulti aku ni..aku pun memesej individu 1 :

"kak ****** (nama dirahsiakan atas sebab2 keselamatan)..ari ade kat opis x? sy nak jmp akak la..."

"ari ni akak xdtg keje..sorry..."

haih..xde la plak...lalu aku memesej individu 2...

"kak ****** , ari ade kat opis x? sy nak jmp akak. ade benda nak discus"

"akak mc.."

ok..xdpt jgk...try individu ke 3

"kak ****** , ari ade kat opis x? igt nak lunch same ari ni"

"akak dtg petang kot kejap je..pastu nak blk..ade hal"

huh! tibe2 aku dpt mesej.."peza, tolong punchkan kad akak ari yer...thanks!"

hahaha...aku xtau ape suda jd?? bukan diorg je..aku kadang2 pun berperangai mcm tu..kami memerlukan motivasi untuk menjadi lebih berdisplin..kami juga memerlukan environment kerja yg membina supaya tiada psychological injuries berlaku..(ilmu dr bit)


Factors in the workplace that may contribute to psychological injuries could include:
  • Workplace Culture
  • A lack of communication andconsultation between managementand staff;
  • A culture of blame when things gowrong;
  • The denial of potential problems;
  • Expectations that people willregularly work long hours or takework home; and
  • A fast working pace with littleencouragement or opportunity forrecuperation.
OHS Hazard Instruction and Guideline – Psychological Injury (2007)


gaji bukan lah segala-galanyer...tp kepuasan dalam environment bekerja tu yg lebih penting..sbb kite bukan kerja utk sebulan dua tapi untuk satu jangka masa yg panjang..aku akan terus cube mencari ke'best'an kat cni sbb aku dah pilih utk berada di sini! rakan2..sila doakan aku menjadi tabah! yeah!

3 comments:

Anonymous said...

porah...
geli aku.....
ko keje cikgu sk subang la try..
tgok power x mcm aku..
kih3

Ili Khalil said...

Hai peja..

Unknown said...

bgus,..
nasib baik ko quote nama aku..
aku pon cuak
apakah situasi ni akn melanda aku gk nnt??
urmmm..
tabah la peach..moga aku jua tabah nnt :)